Știința dezvăluie secretele de mult pierdute ale portretului mumiei

(A) „Portretul unui bărbos” (Walters Art Museum # 32.6), c. Împăratul roman din Egipt în anii 170-180 d.Hr .; (B) portret sub lumină ultravioletă. Tastatura mov de pe umerii lui arată ca o săgeată roz-portocalie. Credit: Muzeul de Artă Walters

O analiză științifică a anticului pigment de portret relevă detalii artistice care s-au pierdut de mult.

Câte informații puteți obține de la un pigment purpuriu care nu este mai mare decât diametrul părului preluat dintr-un portret al Egiptului, vechi de aproape 2.000 de ani? Mult, potrivit noilor cercetări. Această analiză a petelor ne poate oferi câteva informații despre modul în care este creat pigmentul, din ce constă și chiar despre oamenii care l-au creat. Studiul a fost publicat Jurnalul internațional de inginerie și știință ceramică.

„Suntem foarte interesați să înțelegem conținutul și originea portretelor și să căutăm modalități de a le conecta și să înțelegem cultural de ce au fost pictate în primul rând”, a spus materialistul Darryl Butt, co-autor al Colegiului Minelor și Geologiei.

Mumii Fayyum

Portretul, care conține pigmentul purpuriu, este preluat de la o mumie egipteană, dar nu seamănă cu ceea ce s-ar putea crede inițial despre o mumie – nu ca sarcofagul auriu al lui Tutankhamen, precum și picturile de perete și picturile alăturate. papirus. Nici ca Boris Karloff.

Denumit „Portretul bărbosului”, acest portret datează de pe vremea când Egiptul era o provincie romană în secolul al II-lea, astfel încât portretele sunt mai vii și mai puțin hieroglife decât arta egipteană din perioadele anterioare. Majoritatea acestor portrete au fost luate dintr-o zonă numită Foyum și se știe că există aproximativ 1.100. Sunt pictate pe lemn și învelite în cârpe care țin corpul mumificat. Portretele trebuiau să-și exprime asemănarea cu o persoană, precum și poziția lor – reală sau aspirațională.

Această idee de statut este de fapt foarte importantă în acest caz, deoarece bărbatul din portretul pe care ne concentrăm poartă caractere violete. Oţet pe unchiul său. Datorită apariției pigmentului violet tastaturăculoarea violet de pe toga a însemnat o carieră senatorială sau ecvestră în Roma antică – poate am crezut că a sporit importanța omului șezut în viața ulterioară ”, a spus Glenn Gates de la Walters Museum of Art din Baltimore, unde se află portretul.

Purpuriu, spune Butt, este văzut în unele culturi ca un simbol al morții și în altele ca un simbol al vieții. A fost asociat cu regalitatea în timpuri străvechi și există și astăzi. Butt parafrazează autorul Victoria Finley, spunând că movul de la sfârșitul spectrului de culoare vizibil poate indica sfârșitul cunoscutului și începutul necunoscutului.

„Așadar, prezența violetului în acest portret anume ne-a făcut să ne întrebăm din ce este făcut și ce înseamnă”, spune Butt. “Violetul ridică o mulțime de întrebări.”

Tastatură stângă cu detalii mărite

Un detaliu mărit al tastaturii din stânga arată o particulă mare de pigment purpuriu asemănătoare unei perle aspre. Credit: Universitatea din Utah

Pigmenții lacului

Printr-un microscop, Gates a văzut că pigmentul seamănă cu piatra zdrobită, care conținea particule de zece până la o sută de ori mai mari decât particulele obișnuite de vopsea. Pentru a răspunde la întrebarea cum a fost realizat, Gates a trimis o particulă de pigment lui Butt și echipei sale pentru analiză. Particula avea doar 50 de microni în diametru, aproximativ de dimensiunea unui fir de păr uman, ceea ce face dificilă observarea.

„Această particulă mi-a fost trimisă din Baltimore, plasată între două lame de sticlă”, a spus Butt, „și ne-a trebuit două zile să o găsim pentru că s-a deplasat aproximativ un milimetru în timpul tranzitului”. Pentru a transfera particula în suportul probei, grupul a folosit o cantitate mică de gene adezive pe vârf pentru a efectua transferul. „Procesul de analiză a unor astfel de lucruri este ca și cum ai face o operație cu purici.”

Cu această particulă, oricât de mică ar fi, cercetătorii puteau prelucra probe și mai mici folosind fascicule de ioni focalizate și analiza aceste probe în funcție de compoziția elementelor.

Ce au găsit? Pentru a pune rezultatele în context, trebuie să știți cum sunt preparați coloranții și pigmenții.

Pigmenții și coloranții nu sunt același lucru. Coloranții sunt coloranți puri, în timp ce pigmenții sunt o combinație de coloranți, minerale, lianți și alte ingrediente care alcătuiesc ceea ce numim coloranți.

Inițial, coloranții purpurii provin de la o glandă genitală numită melci de mare Murex. Butt și colegii săi speculează că movul folosit în această pictură a mumiei este altceva – un violet sintetic.

Cercetătorii speculează, de asemenea, că culoarea purpurie sintetică ar fi putut fi găsită întâmplător atunci când a fost amestecată inițial cu coloranți roșu și albastru indigo. Culoarea finală poate fi, de asemenea, legată de adăugarea de crom în amestec.

De acolo, mineralogia eșantionului de pigment arată că vopseaua a fost amestecată cu un material argilos sau silice pentru a forma un pigment. Potrivit maestrului său pictor Butt, pigmenții preparați în acest mod sunt numiți pigmenți de lac (derivați din același cuvânt ca lacul). În plus, pigmentul a fost amestecat cu un liant de ceară de miere și în cele din urmă vopsit pe un tei.

Un eșantion de pigment care arată stratul

Un model de pigment care prezintă formarea stratului într-o particulă. Credit: Universitatea din Utah

Pigmentul a prezentat dovezi ale unei structuri cristaline în pigment. „Înainte de această lucrare, se credea că pigmenții lacului erau cristalini”, a spus Gates. „Acum știm că pigmenții lacurilor au domenii cristaline și pot servi pentru a„ prinde ”mediul în timpul formării pigmentului.”

Fundul butoiului, pământului, wați

Un alt detaliu a adăugat ceva mai multă profunzime poveștii despre modul în care a fost creat acest portret. Cercetătorii au descoperit că pigmentul conținea cantități mari de plumb, iar la sfârșitul anilor 1800, un turist britanic a raportat că ceramica pictată în atelierele de pictori egipteni era din plumb.

„De-a lungul timpului, a apărut un eveniment sau ipoteză”, spune Butt, „ceea ce înseamnă că pictorii egipteni au produs vopsea roșie pe aceste recipiente de plumb. Și când vor termina de pictat la sfârșitul zilei, spune el, s-ar fi putut forma o lut purpuriu în oala ceramică. „Sau poate că au fost foarte deștepți și au găsit o modalitate de a obține roșii, de a adăuga sare cu metalele de tranziție și mordant și de a trece la violet. [a substance that fixes a dye] sinteza deliberată a pigmentului purpuriu. Nu știm. ”

Impact mai larg

Nu este prima dată când Butt folosește metode științifice pentru a studia operele de artă antice. El a participat la studii similare în trecut și a cercetat o varietate de lucrări istorice legate de istoria cunoașterii, înțelegerii și ingineriei inversate, bazate pe propriile sale cercetări și fundamentele artistice pentru dezvoltarea unei clase numite Studii de artă. și a inclus discuții. ziare de pionierat pentru arta antică.

„Amestecarea științei și artei este doar o plăcere”, spune el. „Este o modalitate excelentă de a face învățarea științei mai ușoară”.

Și această lucrare are un impact mai larg. Portretele mumiei au informații relativ puține despre faptul că același artist a pictat sau nu mai multe portrete. Analiza pigmenților la nivel atomic poate oferi amprenta chimică necesară pentru a lega portretele între ele.

„Rezultatele noastre sugerează un instrument unic pentru documentarea similitudinilor în timpul și locul de producție a portretelor de mumie, deoarece majoritatea au fost furate din cimitir și nu au condiții arheologice”, a spus Gates.

„Așa că am putea conecta familiile”, adaugă Butt. „Putem conecta artiști unul cu celălalt”.

Referință: Glenn Gates, Yaqiao Wu, Jatuporn Burns, Jennifer Watkins și Darryl P. Butt, “Caracteristicile microstructurale și chimice ale pigmentului purpuriu dintr-un portret al unei mumii Feyum”, 28 octombrie 2020, Jurnalul internațional de inginerie și știință ceramică.
DOI: 10.1002 / ces2.10075

Related articles

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share article

Latest articles

Modelul demonstrează similitudini în modul în care studiază oamenii și insectele

Modelul de calcul demonstrează similaritatea în cunoașterea împrejurimilor oamenilor și insectelor. Potrivit unui nou studiu de la Universitatea din Sussex, care arată cum oamenii pot...

Cum am creat „furtuna perfectă” pentru evoluția și transmiterea bolilor infecțioase, cum ar fi COVID-19

Potrivit unui cercetător de la Universitatea din Anglia de Est, în majoritatea modurilor noastre, „furtuna perfectă” a fost creată pentru evoluția și transmiterea bolilor...

„Adezivul molecular” crește eficiența și face ca celulele solare perovskite să devină mult mai fiabile în timp

Cercetătorii au folosit „adeziv molecular” auto-asamblat monostrat pentru a consolida interfețele din celulele solare perovskite pentru a le face mai eficiente, stabile și fiabile....

Pastele plate sunt atât de avansate încât se formează în morfuri atunci când sunt fierte

Laboratorul CMU gestionează producția de paste, care își schimbă forma pe măsură ce gătește. Credit: Universitatea Carnegie Mellon Pastele plate ambalate creează ambalare, transport...

Oamenii de știință ai undelor gravitaționale Excelentă nouă metodă de rafinare a constantei Hubble – expansiunea și vârsta universului

O ilustrare a artistului unei perechi unificate de stele neutronice. Credit: Carl Knox, Universitatea OzGrav-Swinburne O echipă de oameni de știință internaționali, condusă de...

Newsletter

Subscribe to stay updated.